Skip to main content

 

EL NOSTRE COS

 

1.- COM SURT EL TEMA DEL COS ?

El tema global del cos surt de diferents converses a la rotllana del matí, donat que alguns nens i nenes de la classe han hagut de fer-se anàlisis clíniques o vacunar-se.

Els ha interessat el cos per dins i el tema de la sang.

2.- DIBUIXEM EL COS PER DINS.

fem un primer dibuix , sense cap mena de font d’informació. Aviat ens adonem que no sabem  dibuixar tot el que hi ha dins  el nostre cos. No ens hi cap, no sabem com es fa, no sabem tot el que hi ha…

3.- BUSQUEM INFORMACIÓ.

Utilitzem un puzzle que ens ha portat l’Alba, un material del Martí Artigas. Més endavant, a l’aula, van apareixent altres llibres amb moltes ilustracions que ens interessen molt.
  Coneixem la “RAMONA” , un maniquí que hem trobat a l’aula de ciència i n’observem moltes coses que podem comparar amb la informació que ja havíem vist.
Observem també , la musculatura, els ossos i el tendons en unes cuixes de pollastre
 
  Utilitzem les tablets per escoltar i veure missatges relacionats amb el cos . Obtenim la informació del següent lloc web:

https://sites.google.com/escolasantjordivng.cat/el-cos/inici

 

4.- TORNEM A DIBUIXAR.

 

Amb noves dades, tornem a posar-nos a dibuixar el cos. Ens posem per grups i cada grup s’encarrega d’una part. Decidim el contingut dels dibuixos en rotllana, abans de fer els grups:

EL COS PER FORA

ÒRGANS

MÚSCULS

ESQUELET

ELS NERVIS

LA SANG I EL COR

 

 

5.- TREBALLEM EL VOCABULARI SOBRE ELS MURALS. Conforme anem elaborant els murals, anem col·locant algunes paraules importants

6.- L’ALIMENTACIÓ

En les converses de l’aula, es parla que creixem i podem fer coses gràcies a l’alimentació. També surt que el que mengem pot embrutar la sang i el cos.

Per treballar aquest aspecte, ens posem en grups-taula per treballar el dossier de l’alimentació.

 

6.- EXPLIQUEM. Els alumnes de 1rB estan molt encuriosits amb el que estem fent, de manera que hi anem a explicar-los tot el que hem descobert.