Skip to main content
search

Hola!! 5èC estem immersos en la nostra campanya electoral per votar el nostre delegat o delegada. Aquests dies, nervis per presentar cadascú el seu discurs i equips de premsa per elaborar la propaganda electoral.  Aquí teniu una petita mostra. Us seguirem informant…

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

LES EMOCIONS: L’AMOR

EN L’ ÚLTIMA SESSIÓ DE MÚSICA A P5 HEM SENTIT, ESTIRATS AL TERRA AMB ELS ULLS TANCATS,  LA CANÇÓ “LA DANSA DELS AMICS”    https://www.youtube.com/watch?v=45Z9gLjC-Nw.  TOT SEGUIT, EN ROTLLANA HEM PARLAT SOBRE LA LLETRA DE “LA DANSA DELS AMICS” I HEM ESBRINAT QUE LA DARRERA EMOCIÓ QUE ENS FALTAVA PER SENTIR AMB UNA DETERMINADA MÚSICA ÉS L’AMOR. HEM CONVERSAT SOBRE QUÈ VOL DIR ESTIMAR I SOBRE LES PERSONES QUE ESTIMEM… TAMBÉ EN ROTLLANA, HEM PARLAT SOBRE L’AMISTAT I CADA NEN/A S’HA ANAT PASSANT EL TITELLA DE L’AMOR PER A COMENTAR QUINS SÓN ELS SEUS AMICS I AMIGUES TANT A DINS DEL SEU GRUP-CLASSE COM EN UN ALTRE LLOC.

FINALMENT, HEM APRÈS “LA DANSA DELS AMICS” I L’HEM BALLAT PER PARELLES. HA SIGUT MOLT DIVERTIT!!!

LES EMOCIONS: LA POR

A P5 HEM ESCOLTAT LA PEÇA MUSICAL “TOCATA I FUGA” DE BACH  https://www.youtube.com/watch?v=TKhEYAflks8  I HEM INTUÏT QUE AMB AQUESTA MÚSICA SENTIM UNA ALTRA EMOCIÓ: LA POR.

TOT SEGUIT HEM PARLAT DEL COMPOSITOR BACH I HEM VIST UN CONTE DE LA SEVA VIDA I OBRA MUSICAL. EN ROTLLANA HEM FET UNA CONVERSA SOBRE LA POR: A VEGADES LES PORS SÓN REALS PERÒ EN ALTRES OCASIONS SÓN IMAGINÀRIES, LA POR ÉS UN SISTEMA DE SEGURETAT PERQUÈ EVITA EL PERILL… ALESHORES, CADA NEN/A HA ESCRIT O HA FET UN DIBUIX DE LA SEVA POR. TOT SEGUIT, HEM DONAT LA NOSTRA POR AL “MONSTRE MENJA PORS” A VEURE SI QUAN SE LA MENJA AQUESTA POR DESAPAREIX O MINVA UNA MICA.

FINALMENT, HEM CANTAT LA CANÇÓ “UH! OH! NO TINC POR!” DEL CLUB SUPER 3:  https://www.youtube.com/watch?v=xgS_uWVMfWY

EL VALS DE LES FLORS DE TXAIKOVSKI

A P4, EN LA PASSADA SESSIÓ DE MÚSICA, HA TORNAT A APARÈIXER LA CAPSA DELS COMPOSITORS. AL OBRIR-LA HEM TROBAT LA IMATGE DEL COMPOSITOR RUS TXAIKOVSKI, UN CONTE SOBRE AQUEST MÚSIC I UNA FITXA DELS INSTRUMENTS MUSICALS DE L’ORQUESTRA QUE INTERPRETEN “EL VALS DE LES FLORS”.

HEM PARLAT DEL QUÈ PASSA A LA PRIMAVERA: CREIXEN LES FLORS, SÓN DE MOLTS COLORS, PODEM VEURE MARIETES, ABELLES I PAPALLONES, EL TEMPS VARIA SOVINT…

DESPRÉS HEM VIST UN VIDEO DE L’AUDICIÓ “EL VALS DE LES FLORS” QUE EL TROBAREU CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ https://www.youtube.com/watch?v=wlAje_O_GIk. TAMBÉ HEM BALLAT SEGUINT EL RITME D’AQUESTA MÚSICA!

SEGUIDAMENT, ESCOLTANT AQUESTA MÚSICA ELS NENS I LES NENES HAN FET DIBUIXOS DE LA PRIMAVERA I DE LES FLORS EN UN PAPER QUE POSTERIORMENT HEM ENGANXAT EN UN MURAL, TAL COM PODREU VEURE TOT SEGUIT EN ALGUNES DE LES FOTOGRAFIES. HEM GAUDIT MOLT D’AQUESTA AUDICIÓ!!!

LA PRIMAVERA DE VIVALDI

JA ESTEM A LA PRIMAVERA I PER AIXÒ A P3 HEM DEDICAT UNA SESSIÓ A UNA ALTRA ESTACIÓ DE LA MÚSICA DE VIVALDI I EL SEU INSTRUMENT PREFERIT: EL VIOLÍ.

EN ROTLLANA HEM PARLAT DE DIFERENTS COSES QUE PASSEN A LA PRIMAVERA: SURTEN LES FLORS DE MOLTS COLORS, ELS OCELLS CANTEN, HI HAN ABELLES, PAPALLONES, FORMIGUES, EL TEMPS VARIA SOVINT…

HEM SENTIT LA MÚSICA I HEM VIST UNS VIDEOS SOBRE UN MUSICOGRAMA DE “LA PRIMAVERA DE VIVALDI” QUE PODEU VEURE CLICANT ELS SEGÜENTS ENLLAÇOS   https://www.youtube.com/watch?v=YFWwcWwEOb8     I     https://www.youtube.com/watch?v=KeiEaxdnOds

DESPRÉS HEM FET TRES EQUIPS: L’EQUIP DE LES FLORS, EL DELS OCELLS I EL DE LES ABELLES. ELS NENS I LES NENES HAN SEGUIT LA MÚSICA FENT MOVIMENTS IMITANT FLORS, OCELLS O ABELLES DELS FRAGMENTS MUSICALS CORRESPONENTS. ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!!

LES EMOCIONS: LA CALMA

A P5 A MÚSICA HEM SENTIT UNA ALTRA EMOCIÓ: LA CALMA.

DESPRÉS D’ESCOLTAR UNA MÚSICA RELAXANT AMB ELS ULLS TANCATS… ELS NENS/ES HAN TINGUT QUE AVERIGUAR QUIN MONSTRE DE COLORS HI HA DINS DE LA CAPSA DE LES EMOCIONS. AQUEST COP EL TITELLA PROTAGONISTA  DEL MONSTRE DE COLORS HA ESTAT EL DE COLOR VERD, EL DE LA CALMA.

ENS HEM POSAT EN ROTLLANA I HEM EXPLICAT DIFERENTS SITUACIONS ON ESTEM TRANQUILS/ES…

PER ÚLTIM, AMB UN CLIMA DE TRANQUIL.LITAT I AMB EL MÀXIM SILENCI POSSIBLE, CADA NEN/A  HA PINTAT LLIURAMENT UNA MANDALA MENTRE ESCOLTEM UNA MÚSICA RELAXANT    https://www.youtube.com/watch?v=SDF-f3BAVjE

https://www.youtube.com/watch?v=_WwznIY1IeQ

LES EMOCIONS: LA RÀBIA

A P5 CONTINUEM TREBALLANT LES EMOCIONS A PARTIR DE L’ESCOLTA DE DIFERENTS MÚSIQUES.

DESPRÉS DE TREBALLAR LA TRISTESA, ARA SENTIM LA RÀBIA.

ESTIRATS AL TERRA AMB ELS ULLS TANCATS, ELS NENS/ES HAN ESCOLTAT UN FRAGMENT DE LA CINQUENA SIMFONIA DE BEETHOVEN. TOT SEGUIT, ASSEGUTS EN ROTLLANA, HEM INICIAT UNA CONVERSA ON CADA NEN/A HA DIT QUINA EMOCIÓ HA SENTIT. COM LA MAJORIA HA SENTIT QUE ESTAVEN ENFADATS EN ALGUNS MOMENTS ON ELS SONS EREN FORTS, HEM INTUÏT QUE TREBALLAREM UNA ALTRA EMOCIÓ: LA RÀBIA.

A CONTINUACIÓ ENS HEM ANAT PASSANT EL TITELLA DE LA RÀBIA I CADASCÚ HA COMENTAT QUINA COSA O COSES ELS FA ESTAR ENFADATS.

HEM PARLAT EN ROTLLANA SOBRE EL COMPOSITOR CLÀSSIC BEETHOVEN, SI HAVIEN ESCOLTAT LA PARAULA SIMFONIA, QUINS INSTRUMENTS SONEN… I HEM VIST UN LLIBRE ON EXPLICA LA VIDA I L’OBRA MÉS IMPORTANT D’AQUEST MÚSIC.

TAMBÉ A PARTIR DE L’ESCOLTA D’AQUEST FRAGMENT DE LA CINQUENA SIMFONIA DE BEETHOVEN HEM TREBALLAT LES DIFERENTS INTENSITATS DEL SO (FORT, MIG FORT I FLUIX). GRÀFICAMENT EN UN PAPER S’HA REPRESENTAT COM SÓN ELS SONS ESCOLTATS EN L’AUDICIÓ. FINALMENT, CADA NEN/A HA POGUT TOCAR AMB UNS INSTRUMENTS MUSICALS UNA SEQÜÈNCIA DE SONS DE DIFERENTS INTENSITATS QUE UN COMPANY/A HA TRIAT ENTRE TOTES LES SEQÜÈNCIES PROPOSADES PER LA MESTRA (AMB UN XERRAC HAN FET UN SO FORT, AMB UNA CAIXA XINESA UN SO MIG FORT I AMB UNS BASTONS QUE S’ANOMENEN CLAUS HAN PRODUÏT UN SO FLUIX). ALGUNES FOTOS D’AQUESTA SESSIÓ DE MÚSICA LES PODREU VEURE EN LA SEGÜENT GALERIA.

PER ESCOLTAR L’AUDICIÓ PODEU CLICAR EN EL SEGÜENT ENLLAÇ   https://www.youtube.com/watch?v=kBpc3WZOubQ

LA MARXA TURCA DE MOZART

A LA CLASSE DE MÚSICA DE P4 HA APAREGUT LA CAPSA DELS COMPOSITORS. L’HEM OBERT I HEM VIST QUE HI HAVIA UNES QUANTES FOTOGRAFIES DE DIFERENTS COMPOSITORS CLÀSSICS. HEM PARLAT SOBRE QUÈ FA UN COMPOSITOR I AVUI HEM ESCOLTAT “LA MARXA TURCA” DE MOZART. HEM PARLAT SOBRE LA VIDA I L’OBRA MÉS IMPORTANT D’AQUEST MÚSIC TOT MIRANT DIVERSES IMATGES D’INTERNET. TAMBÉ HEM CONVERSAT SOBRE L’INSTRUMENT MUSICAL AMB EL QUE UN MÚSIC INTERPRETA “LA MARXA TURCA” DE MOZART: EL PIANO. HEM VIST I ESCOLTAT COM HO INTERPRETA UNA NENA EN EL SEU PIANO EN EL VIDEO QUE TROBAREU CLICANT L’ENLLAÇ    https://www.youtube.com/watch?v=QxXurYqO8X0

ESTIRATS AL TERRA, ELS NENS I LES NENES S’HAN RELAXAT PER ESCOLTAR AQUESTA MÚSICA. AQUESTA AUDICIÓ LA PODEU ESCOLTAR CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ    https://www.youtube.com/watch?v=rrk-zuuc77

TOT SEGUIT, S’HAN DISFRESSAT AMB DIFERENTS ROBES I HAN BALLAT LA MÚSICA REPRESENTANT EL QUÈ EREN: FANTASMES, PRINCESES, CAVALLERS, SUPERHEROIS… S’HO HAN PASSAT MOLT BÉ!!!

EL NOCTURN I EL GRAN VALS BRILLANT DE CHOPIN

DINS DE LA CAPSA DELS COMPOSITORS QUE HA APAREGUT A LA CLASSE DE MÚSICA A P4 HEM TROBAT LES IMATGES DE CHOPIN I D’UN PIANO (L’INSTRUMENT MUSICAL AMB QUE TOCAVA LA SEVA MÚSICA). TAMBÉ HEM VIST UN LLIBRE DE LA VIDA I OBRA D’AQUEST COMPOSITOR. HEM PARLAT SOBRE QUI ERA, COM ÉS EL PIANO I QUINES OBRES MUSICALS ESCOLTAREM: “NOCTURN OP. 9 Nº 2” I “GRAN VALS BRILLANT OP. 18”.

A L’HORA  D’ESCOLTAR AQUESTES OBRES MUSICALS HO HEM FET ESTIRATS AL TERRA. TOT SEGUIT LES HEM COMPARAT PEL SEU TEMPO (EL NOCTURN ÉS LENT…) I HEM CONVERSAT EN ROTLLANA EXPLICANT CADA NEN/A QUE S’HAVIA IMAGINAT QUAN LES ESCOLTAVA (PER EXEMPLE, AMB L’ESCOLTA DEL “NOCTURN” ALGUNS NENS/ES S’HAN IMAGINAT QUE ESTAVEN DORMINT, TRANQUILS EN LA SEVA HABITACIÓ… EN CANVI, QUAN HAN SENTIT EL “GRAN VALS BRILLANT” S’HAN IMAGINAT QUE ESTAVEN EN UNA FESTA, BALLANT…). HA SIGUT MOLT INTERESSANT!!!

AQUESTES OBRES MUSICALS DE CHOPIN LES PODREU ESCOLTAR CLICANT ELS SEGÜENTS ENLLAÇOS:

https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg

https://www.youtube.com/watch?v=LG-E4PVGQSI

CÀPSULES AMB ADN

Donada l’actual situació sanitària i per reduir la durada de les sessions de portes obertes, l’equip docent i les famílies de l’escola hem preparat un seguit de vídeos molt breus on mirem d’explicar els mil matissos del Sant Jordi. La idea és que capteu la mirada inclusiva i transformadora que impregna cada un dels nostres escenaris pedagògics.

També els podreu veure al canal de youtube de l’escola, juntament amb altres continguts audiovisuals que us ajudaran a fer-vos una idea del que passa al Sant Jordi.

Recordeu que és important veure’ls abans de tenir la sessió presencial o virtual de portes obertes per tal de poder concretar possibles dubtes que mirarem de resoldre durant les trobades.

Desitgem que us agradin i que serveixin per fer-vos una idea de quin és el propòsit de l’escola.

Close Menu