Skip to main content

Hola!! 5èC estem immersos en la nostra campanya electoral per votar el nostre delegat o delegada. Aquests dies, nervis per presentar cadascú el seu discurs i equips de premsa per elaborar la propaganda electoral.  Aquí teniu una petita mostra. Us seguirem informant…

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Participem al projecte “Malbaratament alimentari als centres escolars”

La participació de l’AFA en el projecte “Malbaratament alimentari als centres escolars”, impulsat per la Fundació ENT i finançat per l’Agència de Residus de Catalunya (ARC), ens ha permès quantificar el malbaratament alimentari que es dona en el menjador de l’escola. Al llarg de tota la setmana passada, es van llençar en total 51,18 kg d’aliments, el que equival a 170,17 grams/persona. Al dia, de mitjana, han estat 10,24 kg (34,03 gr/persona).

L’objectiu ha estat fer visible aquest malbaratament, tant als infants com a les famílies, per tal de prendre consciència sobre aquesta problemàtica i mirar de reduir al màxim els aliments que malbaratem cada dia.

Taller “Tothom té mòbil menys jo!”

El passat 19 de novembre, en el marc del programa Coopera i Actua de la Generalitat de Catalunya, la Comissió de Famílies de l’AFA va organitzar la xerrada “Tothom té mòbil menys jo!”, a càrrec de la formadora Marta Espelt. A l’acte, una quinzena de famílies de diverses escoles i instituts de Vilanova i la Geltrú van poder compartir inquietuds, reflexions i experiències.

Compartim una fotografia de l’acte i alguns materials útils:

Guia “Menys pantalles, més vida”

Pacte per al bon ús de les videoconsoles

Contracte familiar per al bon ús de la tablet

Contracte familiar per al bon ús del teu mòbil

Pacte per l’ús compartit/familiar de dispositius

Guia “Antivirus contra la violencia” de Save the Children

Pacte per al bon ús de les meves xarxes socials

Contracte familiar per a la correcta utilització del telèfon mòbil

 

 

 

Xerrada “El conflicte com a espai de creixement”

El passat dijous 23 d’octubre, David Ventura, educador social i pare de l’escola, va oferir la xerrada “El conflicte com a espai de creixement”. Ens va parlar del triangle del conflicte, que està format per tres vèrtexs (acció, emoció i pensament). Tot i que, davant d’un conflicte, acostumem a treballar sobre l’acció, és a dir, la seva part més “visible”, és molt més recomanable centrar-se en el vèrtex de l’emoció. D’aquesta manera, si ajudem els infants a identificar què senten, és molt possible que això els dugui a modificar l’acció i, per tant, a evitar el conflicte.

XERRADA PANTALLES I VIDA: EINA O JOGUINA?

El passat dimecres 25 de setembre es va dur a terme la xerrada “Pantalles i vida: Eina o joguina” a càrrec de Francisco Villar (Doctor en Psicologia i Psicòleg Clínic), una trobada que va servir per posar sobre la taula i debatre entre famílies sobre les conseqüències de la digitalització en edats primerenques en tots els àmbits: el desenvolupament, la salut, l’aprenentatge, les relacions i el benestar. La xerrada va consistir en una exposició inicial del coneixement disponible (45-50 minuts) i un debat posterior.
Francisco Villar és especialista en prevenció de la conducta suïcida en la infància i l’adolescència de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. És assessor de la Generalitat de Catalunya, així com de l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona en les seves estratègies de prevenció del suïcidi en la infància i l’adolescència.
Aquesta iniciativa, assumida per l’Escola i l’AFA, sorgeix d’un neguit expressat en el Consell Escolar el curs passat i mira de ser la primera d’un seguit d’iniciatives que ens permetin reflexionar com a comunitat sobre l’ús dels dispositius mòbils per part dels nostres infants.

 

HEM RECOLLIT 30 BOSSES DE JOGUINES!

La campanya de recollida de joguines que va impulsar la Comissió de Famílies de l’AFA ha estat tot un èxit! Us adjuntem algunes imatges de les joguines que hem recollit i entregat a l’ONG Joguines sense Fronteres. Hem recollit molts contes, jocs de taula, peluixos i tres patinets. Com us vam dir, alguns trencaclosques, jocs de taula, peces de construccions i revistes les aprofitarem per a l’espai de Temps de Migdia.

 

REFLEXIONEM SOBRE EL 25N A TEMPS DE MIGDIA

Per commemorar el 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les dones, les nenes i els nens de l’Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú han realitzat diverses activitats per reflexionar sobre les desigualtats que pateixen les nenes i les done, i han donat la seva opinió sobre com canviar aquestes realitats. Ho podeu escoltar en aquest pòdcast realitzat per la Comissió de Gènere de l’AFA de l’Escola Sant Jordi.

Escolta’l aquí!

Participa a la recollida de joguines!

Els propers dies 14, 15 i 16 de novembre, l’AFA ha organitzat una recollida de joguines a l’escola, que s’enviaran a l’associació Joguines Sense Fronteres. Aquesta entitat s’encarrega de recollir, organitzar i netejar joguines utilitzades, i entregar-les a entitats i ONG que les necessitin (des de residències i centres de dia fins a campaments de refugiats).

Alguns jocs de taula, llibres i revistes infantils que recollim els farem servir per a l’estona de Temps de Migdia.

Us adjuntem el cartell amb tota la informació, esperem que us agradi la iniciativa i que us animeu a participar-hi!

LA COMPANYIA DE TEATRE ESCALFA MOTORS!

La companyia de teatre formada per diverses famílies de l’escola ja ha començat a reunir-se per preparar la primera obra del curs: La Castanyera. Ja us vam explicar com va sorgir la companyia i què vam fer el curs passat (ho teniu tot aquí), i ara us expliquem una mica com funciona.

1. Com em puc apuntar? Només cal que  t’uneixis a aquest grup de Whatsapp

2. Qui pot unir-se a la Companyia? Som fonamentalment pares i mares de l’escola, però tothom és més que benvingut: àvies, tietes, cosines…

3. Quantes obres feu durant el curs? El curs passat en vam fer tres: Castanyada, Nadal i fi de curs. Aquest any comencem amb la Castanyada, i anirem decidint si en fem alguna per Nadal, per Sant Jordi…

4. Quan es representen les obres? Les obres es fan dins de l’horari lectiu, per tant només són obertes als infants de l’escola. El dia i l’hora el pactem amb la Direcció quan comencem a preparar l’espectacle.

5. I si no sé actuar? Tranquil·la, nosaltres li posem ganes, però tampoc en sabem ;). En qualsevol cas, pots col·laborar d’altres formes: ajudant amb el vestuari, els decorats, el guió…

6. Quan quedeu per assajar? La “maquinària” s’activa unes setmanes abans de cada obra. Busquem estones per decidir el text, repartir els personatges, pensar i elaborar els decorats, i assajar. Normalment quedem a les 9h o de 15h a 16,30h. Per qüestions laborals, rarament hi som totes, així que hi anem els que podem! Ens comuniquem a través d’un grup de Whatsapp i ens anem posant al dia.

7. A què em compromet apuntar-me? A res, només faltaria! Som unes 10-12 famílies que hi participem de forma regular, però cada vegada que preparem una obra fem crida per a tothom qui vulgui afegir-s’hi! Si no pots participar a una de les obres, lògicament no passa absolutament res!

LES FAMÍLIES DE L’ESCOLA S’UNEIXEN PER DEMANAR MÉS RECURSOS

Compartim el manifest que ha redactat un grup de famílies de l’escola, amb l’objectiu de demanar al Departament d’Educació que posi els recursos necessaris per garantir una educació de qualitat i unes instal·lacions dignes per a la comunitat educativa:

Una vegada finalitzada la primera setmana de curs i havent vist amb preocupació i consternació, que la situació a les escoles, lluny de millorar, empitjora, les famílies diem PROU a la no inversió en els recursos necessaris per a garantir l’educació de qualitat i en instal·lacions dignes pels nostres infants.

La situació als centres és insostenible i estem cansades de presenciar-ho de manera silenciosa.

Fins ara, tot i estar sempre fent costat als equips docents i d’oferir la nostra ajuda i suport de manera voluntària davant de qualsevol problemàtica, ens hem mantingut silencioses amb la voluntat de no interferir amb els malabars que els equips directius i docents de primera línia es veuen obligats a fer diàriament per tirar endavant de la millor manera possible les aules. Però, la insostenibilitat dels darrers anys i, especialment, veure i experimentar el retrocés constant que acompanya l’Educació Pública, ens obliga a alçar la veu.

La no inversió necessària en recursos humans atempta directament contra la salut mental i física dels infants i de l’equip docent. No es poden assolir els objectius en l’aprenentatge amb un equip de mestres insuficient, amb poques TEIs[1] i amb poques vetlladores. Les conseqüències directes i indirectes d’aquesta deixadesa per als infants són d’un risc esfereïdor i exigim des de la ciutadania solucions immediates per part dels responsables del govern: Més mestres, més personal educador i reforços i PROU EXCUSES!

Exigim el compliment de les ràtios de TOTS els grups i que aquests comptin amb el personal docent suficient per atendre a tot l’alumnat, tenint en compte la seva diversitat per garantir la inclusió real a l’aula i a les escoles. Exigim personal per cobrir de manera òptima i realista l’alumnat amb NEE[2] i a les SIEI[3].

Exigim instal·lacions dignes, amb la garantia que la temperatura és adient i les ombres al pati siguin les necessàries per preservar la salut mental i física de la canalla que amb les condicions actuals se’n ressent, fet del tot inadmissible i injust. Exigim les mateixes garanties de benestar d’infants i dels equips docents a tots els espais físics dels centres educatius que depenen de la Conselleria d’Educació del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Exigim el compliment immediat de les normatives i que s’aturi la constant negligència per part de les administracions competents. Escolteu als mestres, escolteu a qui treballa diàriament a primera línia.

Per l’educació que mereixem. Per als infants, per als docents, per al poble d’avui i demà.

 

Prou excuses, l’educació ha de ser i serà una prioritat!

[1] Tècniques/tècnics Especialistes en Educació Infantil

[2] Necessitats Especials

[3] Suport intensiu escolarització inclusiva (SIEI) – XTEC – Gencat